Beiratkozás a 2020/2021 tanévre

  

Tisztelt Szülők!

Az iskolánkba felvételt nyert tanuló szülője vagy törvényes képviselője útján az iskolába személyesen vagy elektronikus úton is beiratkozhat az E-kréta elektronikus ügyintézés felületén keresztül.

Az e-Ügyintézés felületén 2020. június 15-től nyílik lehetőség a szülők részére, hogy gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével. Az adatok elektronikus úton történő megküldésére 2020. június 22. 12 óráig van lehetőség.

Az általános iskola a 2019/2020-as tanév befejezését követően a középfokú iskolába felvételt nyert tanuló általános iskolai bizonyítványának másolatát elektronikus úton eljuttatja az érintett tanuló szülőjének, vagy törvényes képviselőjének részére. A sikeres beiratkozáshoz szükséges az általános iskolai bizonyítvány másolatának megküldése iskolánkba.

Amennyiben a szülő vagy a törvényes képviselő a beiratkozásra rendelkezésre álló időben a Kréta használatával nem tudja megküldeni a beiratkozáshoz szükséges adatokat, akkor a személyes azonosításra alkalmas iratokat a 2020/2021-es tanév első napján is bemutathatja iskolánkban. 

A tanuló a diákigazolvány igénylésére vonatkozó kérelmét (a Nemzeti Egységes Kártyarendszer – NEK-adatlapot is beleértve) szülője vagy törvényes képviselője útján az igénylési cím megjelölésével a beiratkozást követően, későbbi időpontban is – lehetőség szerint 2020. július 17-ig – benyújthatja az iskolához.

Ha az elektronikus felületen nem sikerült az ügyintézés, személyes beiratkozásra is lehetőség van.

A személyes beiratkozás időpontja: 2020. június 23. (kedd) 8-12 óra

A személyes beiratkozás helyszíne: Szentlőrinc, Erzsébet u. 1.

Kérjük, hogy a tanuló a beiratkozásra az egyik szülő/gondviselő kíséretében jelenjen meg, és hozza magával az alábbiakat:

  • személyi igazolványát, lakcím kártyáját, születési anyakönyvi kivonatát 
  • tanulói oktatási azonosító kártyáját
  • általános iskolai bizonyítványát
  • iskolai egészségügyi törzslapját
  • TAJ számát igazoló egészségügyi kártyáját
  • adóazonosító kártyáját, 
  • a gyermek vagy szülő, vagy gyám nevére szóló bankszámlaszámot
  • kulturális alap hozzájárulásra 1.500 Ft-ot
  • diákigazolvány igényléshez bármelyik Kormányablakban elkészített NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) adatlapot
  • határozatot gyermekvédelmi támogatásról (amennyiben jogosultak),
  • határozatot halmozottan hátrányos helyzetről (amennyiben jogosultak),
  • Pedagógiai Szakszolgálat által kiállított szakvéleményt (sajátos nevelési igényű tanuló esetén, beilleszkedési-, tanulási- magatartási zavar esetén, stb.),
  • határozatot nevelésbe vételről (amennyiben a nevelésbe vétel fennáll)

 

A kollégiumi- vagy menzaigényt a beiratkozáskor kérjük jelezni! (Amennyiben kedvezményes térítési díjra jogosultak, úgy kérjük, hogy az erre vonatkozó igazolásokat beiratkozáskor szíveskedjenek magukkal hozni!)

 

Beiratkozás az E-kréta elektronikus ügyintézés felületén keresztül

Beiratkozás Középfokú Intézménybe (BKI)

Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:

1. A szülő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületre. Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő ellenőriz, és ha szükséges módosíthatja azokat.

2. A szülő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozásával belép a BKI felületre. Itt kitölti a gyermek személyes adatait, lakcím adatait, a törvényes képviselők adatait, illetve a beiratkozáshoz szükséges adatokat.

Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, majd a tagozatot, ahová a gyermeke felvételt nyert. 

A beiratkozási kérelemhez az alábbi dokumentumok másolatát csatolni kell:

  • személyi igazolvány
  • lakcímkártya
  • TAJ kártya
  • általános iskolai bizonyítvány
  • NEK azonosítót tartalmazó lap

A dokumentumok csatolása után a szülő az Előnézetben megtekintheti a beiratkozási kérelmet, s ha megfelelőnek találja a Beküldés gomb segítségével elindíthatja az ügyintézést. 

A csatolt dokumentumok eredeti példányát az iskolában történő személyes megjelenéskor be kell mutatni. A személyes azonosításra alkalmas iratokat a 2020/2021-es tanév első napján is bemutathatja a tanuló az iskolában. A diákigazolvány igénylésére vonatkozó kérelem a beiratkozást követően, a későbbiekben – lehetőség szerint 2020. július 17-ig – is bemutatható az iskolában.